Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2007

ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ Η ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ

Αδιαφορεί η κυβέρνηση στην ανάγκη υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα που εμπίπτει στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Απαντώντας σε ερώτηση της Άννας Φιλίνη ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Χατζηδάκης προσπάθησε να αποκρύψει ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ξεκάθαρα προκρίνει τη λύση της πλήρους υπογειοποίησης ως βέλτιστης λύσης και επέμεινε στη θέση τα 2/3 του τμήματος στο Δήμο Αθηναίων να παραμείνουν επίγεια ή να υποβαθμιστούν χωρίς κάλυψη. Επίσης, απέκρυψε ότι και με την μη υπογειοποίηση δεν εξαλείφεται η ακουστική ρύπανση που σε μεγάλα τμήματα της πόλης ξεπερνά τα ανεκτά όρια, ενώ δεν τοποθετήθηκε στο ζήτημα της απώλειας μεγάλων τμημάτων πρασίνου που θα κέρδιζε η πόλη με την πλήρη κάλυψη και υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου. Η Α. Φιλίνη επεσήμανε ότι ο υπουργός αδιαφορεί για την περιβαλλοντική επιβάρυνση, που θα επέλθει από την προσθήκη επιπλέον 82.000 τ.μ. στο σημείο του κεντρικού σταθμού του ΟΣΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Κ. Χατζηδάκης προέβαλε το επιχείρημα τεράστιου ελλείμματος του ΟΣΕ για να μην γίνει υπογειοποίηση και αναρωτήθηκε "πώς είναι δυνατόν από τη μια μεριά να είμαστε υπέρ του σιδηροδρόμου και από την άλλη μεριά να μη θέλουμε να τον βλέπουμε στα μάτια μας"! Η κυβέρνηση με τις λύσεις που υιοθετεί αδιαφορεί για την υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων και για αρνητικές επιπτώσεις που δημιουργούνται με την διάσπαση του πολεοδομικού ιστού, ιδιαίτερα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, επεσήμανε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία επέμεινε ότι το ΣτΕ ζητά την υπογειοποίηση όλου του τμήματος που ανήκει στο Δήμο Αθηναίων. Υπογράμμισε ακόμη την τεράστια απώλεια πρασίνου που θα επέλθει τόσο από την κοπή δένδρων με τα νέα έργα όσο και από την απώλεια των νέων ελεύθερων χώρων που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν με τη λύση της υπογειοποίησης. Ο τεράστιος όγκος που δημιουργείται από τα νέα 82.000 τ.μ. στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών είναι εξαιρετικά αρνητικός, για αυτήν την πυκνοδομημένη περιοχή, τόσο από πολεοδομική όσο και από αρχιτεκτονική άποψη, κατέληξε η Α. Φιλίνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: