Τετάρτη, 15 Απριλίου 2009

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗΣ

Το κείμενο του κ Πρετεντέρη, σχετικά με την επέκταση της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ στο ΒΗΜΑ, και οι απαντήσεις του Κώστα Σταθόπουλου και της Πόπης Σταυροπούλου.

Σάββατο 4 Απριλίου 2009

Δεν πρόλαβε να ανακοινωθεί (με καθυστέρηση ετών) το πρόγραμμα ολοκλήρωσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Αττικής και εμφανίστηκαν οι αυτόκλητοι σωτήρες μας. Ηδη συνεστήθη η «Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού» , η οποία, όπως εκατοντάδες άλλες διαδημοτικές επιτροπές διάσωσης εκατοντάδων άλλων πραγμάτων ανά την Ελλάδα, απεφάνθη πως (στην Αττική) «δεν χρειάζονται νέα οδικά έργα».

Υποθέτω ότι είναι οι ίδιοι, ή πάνω- κάτω οι ίδιοι, που στο παρελθόν επιχείρησαν να μας σώσουν από το νέο αεροδρόμιο, από την Αττική οδό, από τον προαστιακό και τώρα μάχονται να μας σώσουν και από την ανάπλαση του Βοτανικού. Υποθέτω ότι θα καταλήξουν και αυτοί, όπως οι προηγούμενοι, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο πρώτα θα καθυστερήσει τα έργα και ύστερα θα αποφανθεί επί των έργων διότι το καλό πράγμα αργεί να γίνει - για παράδειγμα, χρειάστηκαν περίπου τρία χρόνια για να «χαρίσει» το ΣτΕ το πρόστιμο των 74 εκατ. ευρώ στη Vodafone για τις υποκλοπές. Μεταξύ μας, κι εγώ με 24,666 εκατ. ευρώ κέρδος ετησίως δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να περιμένω.

Τα έργα, όμως, και ό,τι άλλο βελτιώνει τη ζωή της πόλης δεν είναι υποκλοπές για να εξαντλήσει το ΣτΕ την επιείκειά του. Και έτσι, οι σωτήρες του Υμηττού έχουν κάθε λόγο να ελπίζουν ότι ακόμη κι αν οι αυτοκινητόδρομοι κάποτε ολοκληρωθούν, θα ολοκληρωθούν με τόση καθυστέρηση και τόσο πρόσθετο κόστος ώστε θα είναι περίπου «δώρον άδωρον» για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου.

Ετσι συμβαίνει πάντα. Για να γίνει κάτι στην Ελλάδα, ακόμη και το πιο αυτονόητο, πρέπει πρώτα να περάσει από σαράντα κύματα, από εκατό εμπόδια, από διακόσιες ενστάσεις και από αναρίθμητους σωτήρες. Οταν δεν γίνεται τίποτα, κανένα πρόβλημα.

Εδώ και χρόνια, για παράδειγμα, ο περιφερειακός του Υμηττού ολοκληρώνεται αναπάντεχα κάπου στον Καρέα, μετατρεπόμενος σε αστικό δρόμο πυκνοκατοικημένης περιοχής μέσα από την Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, την Ανω Γλυφάδα κτλ. Με ό,τι καθυστερήσεις και κινδύνους συνεπάγεται και για τους οδηγούς και για τους κατοίκους! Αλλά για αυτόν τον εξόφθαλμο παραλογισμό κανείς δεν έχει διαμαρτυρηθεί ως τώρα. Ολοι τον αποδέχονται περίπου ως φυσιολογική κατάσταση. Μόλις πήγαμε να ξεφύγουμε...

Γι΄ αυτό θεωρώ ότι η Ελλάδα δεν πάσχει από προβλήματα. Πάσχει από σωτήρες. Διότι τα προβλήματα όλο και κάποιος θα προσπαθήσει να τα λύσει. Αλλά από τους σωτήρες ποιος μπορεί να μας σώσει;

jpretenteris@dolnet.gr

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ

Κύριε Πρετεντέρη,

Διάβασα το άρθρο σας για την επιτροπή πολιτών. Νομίζω ότι τους αδικείτε .Καλέστε τους να συζητήσετε και νομίζω ότι θα βρείτε πολύ λογικές και ενδιαφέρουσες τις προτάσεις τους. Διότι έχουν προτάσεις . Για να λυθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα που αναδεικνύετε και εσείς . Η λογική των προτάσεων όπως την κατανόησα εγώ έχει προοπτική διότι :

Μακροπρόθεσμα σχεδιάζει την αποκέντρωση οικονομικών λειτουργιών, αγορών και δραστηριοτήτων με σκοπό την ανάσχεση της αστυφιλίας και την αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων των πόλεων .

Μεσοπρόθεσμα σχεδιάζει την ουσιαστική αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς μετατρέποντάς τα σε αξιόπιστα, λειτουργικά, δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στην επέκταση του μετρό και την δημιουργία ελαφρών υποδομών για τράμ και άλλες εναλλακτικές μορφές μαζικής μετακίνησης( ποδήλατα κ.λ.π) .

Βραχυπρόθεσμα αναβαθμίζει το υπάρχον οδικό δίκτυο σχεδιάζοντας την βύθιση της Λεωφ. Κατεχάκη . Έτσι η υπογειοποίηση της Δυτικής περιφερειακής γίνεται εντός του οικιστικού σχεδίου οριοθετώντας αυστηρά την πόλη από το βουνό.

Η βύθιση της Λ.Κατεχάκη (έργο ανάλογο με το σχεδιαζόμενο τρύπημα του Υμηττού) επίσης θα δώσει την δυνατότητα ανεμπόδιστης πρόσβασης των κατοίκων των όμορων πόλεων , (Καισαριανή, Βύρωνα, Ηλιούπολη κ.λ.π) για αναψυχή στον Υμηττό.

Παράλληλα η ανακοίνωση μιας νομοθετικής ρύθμισης που θα προστατεύει την πανίδα και την χλωρίδα, την ιστορική και αρχαιολογική αξία του Υμηττού και θα απομακρύνει όλες τις παράνομες χρήσεις από τον βουνό και θα το μετατρέπει σε Εθνικό Δρυμό απολύτου προστασίας , θα αποτελούσε αναγκαία προϋπόθεση για την προστασία του .

Νομίζω ότι σας ενδιαφέρει η άλλη άποψη γι’αυτό σας προτρέπω να κάνετε διάλογο μαζί τους .

Είμαι στην διάθεσή σας .

Με τιμή

Κώστας Σταθόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Βύρωνα

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Καλημέρα σας,

με έκπληξη πραγματικά ακόμη για κάποιον σαν και σας διαβάζω στο Βήμα ότι το πρόβλημα του λεκανοπεδίου είναι μερικοί "βαρεμένοι", οικολόγοι ή ότι άλλο -ο χαρακτηρισμός δεν έχει και πολύ σημασία -που συνεχώς μπλοκάρουν την ανάπτυξη και την εκτέλεση μεγάλων έργων στην Αττική που είναι ικανά να μας σώσουν. Για έναν σοβαρό δημοσιογράφο σαν και εσάς είναι ερώτημα αν το θέμα των νέων αυτοκινητοδρόμων το έχετε ψάξει καθόλου. Η ίδια η Περιβαλλοντική μελέτη που συνοδεύει τον σχεδιασμό τους αναφέρει πως ολόκληρες περιοχές του βουνού θα αποψιλωθούν και θα κοπούν πάνω από 3.800 ΔΕΝΤΡΑ μόνο σε ένα από τα σημεία των σχεδιαζόμενων κόμβων. Εγώ σας απευθύνω μόνο μερικά ερωτήματα. 1. Λέτε στο άρθρο σας " περιφερειακός του Υμηττού ολοκληρώνεται αναπάντεχα κάπου στον Καρέα, μετατρεπόμενος σε αστικό δρόμο πυκνοκατοικημένης περιοχής μέσα από την Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, την Άνω Γλυφάδα κτλ." ποιος σχεδίασε αυτό το κομμάτι έτσι ακριβώς;;; και τι σημαίνει αναπάντεχα;;; και μετά τον νέο αναπάντεχο σχεδιασμό που θα γίνει οι νέοι αυτοκινητόδρομοι στην κορυφή του βουνού;;;; 2. αν στο συγκεκριμένο σημείο υπήρχαν σπίτια θα τα γκρέμιζαν;;; 3. ξέρετε πόσοι και ποιοι από ποια κόμματα και φορείς συμμετέχουν στην διαδημοτική πριν τους ρίξετε το ανάθεμα; 4. πού ακριβώς διαβάσατε ότι δεν υπάρχει αναγκαιότητα δρόμων;;; αν μελετήσετε τις προτάσεις θα δείτε ότι υπάρχουν πολύ σοβαρές προσεγγίσεις και για μέτρα ελάφρυνσης της κυκλοφορίας των αυτοκίνητων όπως βύθιση της υπάρχουσας λεωφόρου Κατεχάκη αλλά και ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το πρόβλημα είναι ότι η έλλειψη πληροφόρησης και των δημοσιογράφων οδηγούν σε λύσεις που είναι καταστροφικές. Εγώ και μεμονωμένα είμαι στη διάθεση σας για όποια ενημέρωση θέλετε μιας και η περιβαλλοντική μελέτη είναι 4000 σελίδες και πριν πούμε γνώμη εμείς την διαβάσαμε...



Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Καλό Πάσχα!!!!

ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΣΤΕΙΛΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κο ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗ ΣΤΕΙΛΕΙ ΣΤΟ EMAIL stasivyrona@gmail.com ΚΑΙ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: