Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007

Πνίγομαι...











Σε αυτή την άχαρη πια πόλη. Δεν μπορώ να βρω πουθενά καθαρό αέρα για να αναπνεύσω. Δεν οδηγώ, αλλά χρησιμοποιώ πάρα πολύ τα ΜΜΜ και το ταξί. Μόλις τελείωσε το καλοκαίρι και επέστρεψαν όλοι στα σπίτια τους η κάθε μεταφορά που κάνω με το λεωφορείο ή με τρόλεϊ διαρκεί πέραν του κανονικού χρόνου. Υπάρχουν λεωφορειόδρομοι, αλλά περνάς μισή ημέρα για να διανύσεις μια απόσταση που απαιτεί δέκα λεπτά. Έχεις να πας κάπου και ποτέ δεν τα καταφέρνεις να υπολογίσεις καλά τον χρόνο σου και φτάνεις καθυστερημένα. Καθηλώνεσαι ώρα για να φτάσεις σπίτι σου. Ωραίο το τρένο, καταπληκτικό το μετρό, αλλά δεν αυξήθηκαν οι συρμοί, ενώ ο πληθυσμός της Αθήνας αυξήθηκε. Ενθαρρυντική η επέκταση των γραμμών του μετρό, αλλά δεν υπάρχει καλή συγκοινωνία γύρω από τους καινούργιους σταθμούς. Έρχεσαι οδικώς και δεν έχεις πού να αφήσεις το αυτοκίνητό σου, άρα πάλι χάνεις χρόνο. Οι βασικοί άξονες της Αθήνας (Πατησίων, Αλεξάνδρας, Κηφισίας, Πανεπιστημίου κ.λπ.) φρακάρουν σε πρωινές και απογευματινές ώρες. Ο κυκλοφοριακός κορεσμός συνοδεύεται από την αύξηση των ρύπων με τοξικά επίπεδα για τους κατοίκους και η ατμόσφαιρα καταντά επικίνδυνη πλέον. Ο αριθμός των Ι.Χ. που προστίθενται (150.000 τον χρόνο) επιβαρύνει τον υπάρχοντα κυκλοφοριακό κορεσμό της Αθήνας. Με αυτούς τους ρυθμούς θα φτάσω είδος προς εξαφάνιση. Εγώ και η Καρέτα Καρέτα. Η έλλειψη πρασίνου (φίλτρου για τη ρύπανση) χειροτερεύει την προβληματική κατάσταση. Σε συνδυασμό με την έλλειψη προοπτικής για βελτίωση (των οδικών αρτηριών, της συγκοινωνίας και της ατμόσφαιρας) νιώθω ότι βουλιάζω και δεν έχω ελπίδες να σωθώ! Οι συγκοινωνιολόγοι χτυπάνε τον κώδωνα του κινδύνου. Κινδυνεύουμε να βουλιάξουμε στο νέφος. Σε 20 χρόνια όλοι θα είμαστε καθηλωμένοι σε κάποια αυτοκίνητα και τίποτα δεν θα κινείται. Θα κρατάμε μόνιμα μάσκες οξυγόνου στα χέρια μας. Τι δεν πάει καλά στο λεκανοπέδιο; Η διαχείριση αυτών των μέσων μήπως δεν γίνεται σωστά; Υπάρχει τακτική και συχνή δρομολόγηση λεωφορείων γύρω από τους σταθμούς του μετρό; Μπορούμε να περιορίσουμε τη χρήση των Ι.Χ.; Πώς μπορεί να επιτευχθεί η βελτίωση της λειτουργίας των στους κεντρικούς άξονες κυκλοφορίας; Τα μηνύματα που παίρνουμε και από όλο τον κόσμο είναι ανησυχητικά. Η πλειονότητα στις 18 από τις 21 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, εκτιμά ότι πρέπει να περιοριστούν οι εκπομπές καυσαερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου (έρευνα του BBC). Η φύση μάς εκδικείται! Η κυβέρνηση καλείται να ασχοληθεί εντατικά με την ποιότητα του αέρος που αναπνέουμε. Οι πυρκαγιές του καλοκαιριού χειροτέρεψαν πολύ την κατάσταση και επιβάλλουν την άμεση λήψη μέτρων. Τη συντονισμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη χάραξη καινούργιας πολιτικής. Τη στρατολόγηση έμπειρων και ικανών επιστημόνων για να βρεθεί μια λύση επιβίωσης. Δεν σηκώνει αναβολή!


Κείμενο της Ευγενίας Ηλιοπούλου
Posted by Αριστερό Παράθυρο








Δεν υπάρχουν σχόλια: